FAU - Foreldrenes arbeidsutvalg

Styremedlemmer:

Cathrin Mbaki

Epost FAU Linderud

Natteravner på Linderud og Veitvet!

Nattravnene Linderud/Veitvet er et samarbeid mellom Veitvet og Linderud skal at man kan sikre ro på fredager og lørdager.

Det er to og to som går sammen (minimum).

Egen Facebook side

Det er opprettet en epostadresse for Linderud:  nattravnene.lv@gmail.com

Hovedoppgave og regler for nattravnene: Natteravnene ønsker å skape et trygt nærmiljø med tilstedeværelse av synlige voksne som er edru. Voksne som bryr seg! Natteravnene skal IKKE være reserve politi og de skal IKKE gripe inn i konflikter. Natteravnene går rundt fredager og lørdager fra kl. 20 – 23, minimum 2 personer sammen. Reglen er: Gå aldri alene! Det finnes en Natteravnene gruppe på Veitvet

De som skal gå runden møter opp på Veitvet Bowling klokken 19:45

Nattravnkoordinator for Linderud er: Mohammad Tayyab AkhtarE-post: natteravnene.lv@gmail.com Mobil: 924 47 326

Det oppfordres til å melde seg på slik at det fortsatt kan være Nattravner i ditt lokalområde. Det er jo slik at jo flere som stiller seg til rådighet jo sjeldnere er det din vakt.

For øvrig nattravninfo: https://www.natteravnene.no/om-natteravnene/

Oslo kommunale foreldreutvalg (KFU)

• KFU er foreldrenes arbeidsutvalg på kommunalt nivå.
  • Hensikten er å koordinere skolenes behov og ønsker i kommunen, og å drive opplæring og erfaringsutveksling.
  • Oslo KFU holder en rekke kurs, seminarer og møter som FAU-ledere, nestledere og foreldre har muligheten til å delta på.
  • Les mer om Oslo KFU

(FUG)

Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG) oppnevnes av Kongen i statsråd for perioder på fire år og består av leder, nestleder, fem medlemmer og to varamedlemmer. Medlemmene kommer fra ulike deler av landet og har barn i skolen. Medlemmene skal ha arbeidet aktivt som foreldrerepresentanter på skole- eller kommunenivå.

FUG er opptatt av:

• Hjem-skole-samarbeid
  • Å ivareta foreldrenes interesser i skolesammenheng
  • Å gi kunnskap om hvordan hjem-skole-samarbeid fungerer
  • Å gi kunnskap om hvordan foreldre kan støtte sine barn
  • Å sette dagsorden og støtte foreldre når det gjelder sentrale tema som inneklima, mobbing, foreldremøter, skolearbeid, med mer.